Електричні транспортні засоби відчувають надійність «Болі росту»

Опитування показують, що гібридні автомобілі мають найменше проблем.

Нове опитування Consumer Reports показує, що гібридні автомобілі мають найвищу надійність. Результати для електромобілів були набагато гіршими.

Цікаво, що проблеми з електромобілями зазвичай не стосуються самих трансмісії; скоріше, електронні засоби допомоги на борту.

Дві перші позиції в рейтингу надійності бренду CR не змінилися порівняно з минулим роком — фактично вони збільшили своє лідерство.

За словами Едмундса, частка національного ринку електромобілів зросла до 4,9 відсотка з січня по вересень цього року проти 2,4 відсотка в тому ж періоді 2021 року. І 36 відсотків респондентів сказали опитування Consumer Reports ( CR ) на початку цього року , що вони купуватимуть або візьмуть в оренду автомобіль, що працює лише на акумуляторах, або принаймні серйозно розглядатимуть такий варіант.

Отже, розвиток електромобілів продовжується, але чи отримують люди, які їх купують, хороший досвід? Нове опитування CR від 15 листопада визначає гібридні автомобілі як категорію надійності з найвищим рейтингом і говорить, що електромобілі (один з останнього в рейтингу типів транспортних засобів) мали певні «проблеми росту» — хоча не через самі трансмісії. Найсучасніші електронні засоби допомоги на борту є значною частиною проблеми. Джейк Фішер, старший директор автотестування CR, сказав Autoweek : «Електромобілі загалом не дуже надійні. Наразі існує два ринки електромобілів — Tesla та всі інші».

В опитуванні сказано, що Tesla, безумовно лідер ринку електромобілів, «продовжує мати проблеми з обладнанням кузова, рульовим управлінням/підвіскою, фарбою та оздобленням, а також кліматичними системами на своїх моделях, але з електричними силовими агрегатами проблем дуже мало». Tesla піднялася на чотири позиції в рейтингу брендів, але Model 3 має лише середню надійність, а S, Y і X нижче середнього. Крім Tesla, з 11 протестованих електромобілів лише чотири мали середню або кращу прогнозовану надійність. Визначним був Kia EV6 з «видатною» надійністю.

Фішер зазначив, що на сьогоднішній день Tesla має великий досвід встановлення електродвигунів і акумуляторів в автомобілі, що допомогло цьому аспекту надійності. «Електромобілі продаються першим покупцям, яким потрібні всі нові технології на автомобілях», — сказав він. «Гібриди купують більш практичні люди, і вони виявляються привабливими на ринку. Наприклад, гібрид Ford Maverick виявився надійнішим, ніж негібридна версія. Частково це тому, що його трансмісія була розроблена в гібриді Ford Escape. Але з гібридом Ford F-150 було більше проблем».

Сем Абуелсамід, головний аналітик електронної мобільності в Guidehouse Insights, сказав, що, на його думку, у автомобілів з акумуляторними батареями та гібридів, що підключаються до електромережі, виникала низка проблем, без чіткої закономірності. «У Chevy Bolt і Chrysler Pacifica були проблеми із загорянням акумулятора, що призвело до тривалого відкликання», — сказав він. «З іншого боку, гібрид Toyota RAV4 має щось абсолютно не пов’язане з проблемами заправки паливом».

Але результати дослідження CR узгоджуються з останніми висновками Which? у Великобританії. Який? опитали майже 50 000 водіїв і виявили, що 31 відсоток мав принаймні одну проблему (гірше, ніж у автомобілів, що працюють на газі, 20 відсотків мали принаймні одну проблему). І, знову ж таки, гібридні автомобілі блищали яскраво, лише 17 відсотків демонструють такі проблеми. Гібриди, що підключаються до мережі, становили 28 відсотків.

«Електроніка та програмне забезпечення вже давно є проблемою для автомобільної промисловості».
— Сем Абуельсамід

За словами Абуельсаміда, «електроніка та програмне забезпечення вже давно є проблемою для автомобільної промисловості, повертаючись до систем розпізнавання голосу та повільних сенсорних екранів. Не дивно, що це продовжує залишатися проблемою, і вона, швидше за все, погіршуватиметься, перш ніж покращуватиметься, оскільки галузь переходить на так званий програмно-визначений автомобіль. Ці транспортні засоби матимуть нову електричну/електронну архітектуру з абсолютно новими пакетами програмного забезпечення, які поєднують багато раніше дискретних функцій у меншу кількість обчислювальних платформ із вищою продуктивністю. Інтеграція всіх цих систем буде великою проблемою».

Абуельсамід каже, що автовиробники посилюють проблему, коли постачають програмне забезпечення, яке «може бути не повністю готове до прайм-тайму». Перехід до бездротового оновлення програмного забезпечення, ймовірно, зашкодить і допоможе, сказав він. «Оскільки вони мають можливість постачати оновлення, автовиробники можуть бути більш схильні поставляти транспортні засоби з програмним забезпеченням, яке може бути не повністю готовим, але, сподіваюся, проблеми будуть вирішені раніше».

Найбільшим переможцем у рейтингу надійності брендів CR стали Toyota і Lexus, які посіли першу та другу позиції відповідно, із зростанням переваги. Фішер сказав, що Toyota виграла від обережності, зокрема запізнення з презентацією Apple CarPlay і електромобілів. “Консервативний підхід окупається”, – сказав він. Серед перших 10 місць сім азіатських. Mazda опинилася на четвертому місці, Honda на п’ятому, Subaru на сьомому, Acura на восьмому і Kia на дев’ятому.

Lincoln був єдиним вітчизняним брендом, який потрапив до топ-10 (він був 10-м). Цей рейтинг знизили численні проблеми Aviator з дисплеєм електроніки в автомобілі. GM був поза бігаючим, з усіма гатунками упускаючими. Ford опинився на 18 місці. Джип був далеко внизу, 23-й у загальному заліку. Середню надійність вдалося лише Cherokee. Найвищим рейтингом бренду Stellantis став Ram на 16 місці.

Найбільшим програшем у результатах CR став Mercedes-Benz, який опинився на останньому місці за надійністю на 24 місці в загальному заліку. Знову ж таки, ключовою проблемою була автомобільна електроніка, з великою кількістю повідомлень про зависання або темніння екранів, деякі потребували заміни обладнання. Але німецький автовиробник BMW, здається, має менше проблем із цими речами, і піднявся на 10 до третього місця. Audi, піднявшись на п’ять місць, ненадовго залишилася на шостому. Інші європейські результати отримали Volvo (14) і Volkswagen (22).

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *